Find answers to the most common questions from family carers.
With over 60 years’ experience supporting carers, TENA understands the reality family carers face. Dealing with incontinence is just one of the challenges. Family carers experience many other physically, mentally, and emotionally demanding situations. Our ‘No Love Like It’ campaign has been created to give the millions of family caregivers across the globe the support and recognition they deserve. Carers do an amazing job, and we want to everything we can to support them. TENA invite all pharmacists to join in on this.
Millions of people care for a loved one – as many as 1 in 5 adults and research carried out by TENA indicates that 72% of carers prefer to shop for incontinence products at pharmacies, where they expect a better incontinence product offer and have the option of talking to specialist staff who can make product recommendations tailored to their loved one’s needs.
TENA is here to support pharmacists in improving the customer experience for carers. Whether it’s helping a carer choose the right incontinence product or educating carers about incontinence-related skin irritation, pharmacists are in a privileged position to guide family carers to the right incontinence solutions for their loved ones. This means more satisfied customers who are more likely to shop repeatedly with you.
Dealing with incontinence is an especially tough part of caring for a loved one. If urine leakage isn’t dealt with quickly, it can lead to skin irritation. Skin irritation, such as Incontinence Associated Dermatitis (IAD), is a source of discomfort for the person experiencing it and a source of stress for the person looking after them. The TENA ProSkin pants absorb urine in seconds, keeping skin drier and better protected.
Not sure which product to recommend? Don’t worry, we’re help to help. Use TENA’s product selector tool to guide you in recommending the best products for carers’ needs.
Driven by research into the biggest challenges carers experience, we’ve created some resources to help you support your customers with the emotional and practical challenges caregiving brings when family carers come looking for advice beyond incontinence products. Pointing them in the right direction can educate them, connect them with other carers and give them a boost of confidence.
Fill out this form and your local TENA sales representative will be in touch to discuss the best options available for your pharmacy.
TENA je značka společnosti Essity, přední globální společnosti v oblasti hygieny a zdraví. S více než 60-letými zkušenostmi je TENA celosvětově značkou č.1* v oblasti zvládání inkontinence dospělých. Nabízíme ucelené portfolio absorpčních pomůcek, produktů péče o pokožku a inovativních digitálních zdravotnických řešení, které jsou šité na míru jednotlivcům, jejich rodinám a odborníkům ve zdravotnictví.
Díky značce TENA zastává společnost Essity prvenství v oblasti vývoje produktů a služeb, které pomáhají zlepšovat důstojnost a kvalitu života lidí. Naším posláním je snaha o udržitelnou kontinenci prostřednictvím kvalitní péče a pomocí kvalitních produktů.
* Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, všechny kanály, RSP hodnota prodeje, Tissue & Hygiene, 2020 edice.
TENA nabízí výrobky a řešení pro širokou škálu lidí. Na našich dalších stránkách TENA jste vždy vítáni.
TENA od značky Essity, přední nadnárodní firmy působící v oblasti hygieny a zdraví. Naše produkty a služby využívá každý den miliarda lidí po celém světě. Cílem Essity je překonávat překážky, které spotřebitelům, pacientům, pečovatelům, zákazníkům a společnosti obecně brání dosáhnout blahobytu. Své výrobky prodáváme přibližně ve 150 zemích pod globálními značkami TENA a Tork a dalšími silnými brandy jako Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Modibodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic nebo Zewa. V roce 2023 firma dosáhla čistých tržeb ve výši přibližně 147 miliard SEK (13 miliard EUR) a zaměstnávala 36 000 lidí. Essity má sídlo ve švédském Stockholmu a je kótována na burze Nasdaq Stockholm. Další informace najdete na webu essity.com.